دستپخت ویژه ایرانی

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه که در واقعه لقب ابداع کننده این غذا( اکبر کلبادی نژاد ) است متعلق به شهرستان گلوکاه در استان مازندران می باشد.و امروز بخاطر لذیذ بودن این غذا در سراسر کشور و در اکثر رستوران ها بخصوص میان راهی این غذای خوشمزه طبخ میشود

اکبر جوجه یک غذا بسیار لذیذ است که اگر با رعایت نکات و اصول درست پخت شود به راحتی میتوانید این غذای محبوب و پرطرفدار را در خانه تهیه کنید.

 


مواد لازم اکبرجوجه
جوجه ی مرغ :یک کیلوگرم
رب انارشیرین یا ملس :2 پیمانه
لیموترش :1 کیلوگرم
زعفران دم کرده :3 قاشق غذاخوری
روغن مایع :3 پیمانه
نمک و فلفل :به مقدار لازم


طرز تهیه اکبر جوجه

جوجه مرغ را بعد از تمیز کردن از وسط به دو قسمت تقسیم کنید بعد آن را کاملا به نمک ، فلفل ، زعفران و آبلیمو آغشته کنید و بگذارید تا چند ساعت مزه دارشود.

داخل تابه ای گود مقداری روغن و کره بریزید و بعد از گرم شدن روغن جوجه های طعم دار شده را از سمت پوست داخل آن قرار دهید تا با حرارت ملایم آب بیندازد و پخته شود. 

وقتی آب داخل تابخ بخار شد با همان حرارت کم بگذارید دو طرف جوجه ها سرخ و طلایی رنگ شوند.

سپس جوجه های سرخ شده را از روغن بیرون بیاورید و روی آنها مقداری رب انار بریزید تا خوشمزه تر شوند.

اکبر جوجه خوش طعم و لذیذ را درکنار برنج کته میل کنید و با ریختن مقداری رب انار روی برنج از خوردن این غذا نهایت لذت را ببرید.

نکته :

 این غذا احتیاج به پیاز ندارد؛ اما اگر دوست داشتید می توانید از پیاز و یا پودر پیاز برای خوش طعم کردن جوجه ها استفاده کنید.
اکبرجوجه را معمولا با پلو زعفرانی سرو میکنند و برای اینکار میتوانید وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید.
جوجه هایی که برای این غذا تهیه میکنید باید حتما با پوست پخته و سرخ شوند.
مرغ مناسب برای تهیه اکبر جوجه باید کوچک و از جوجه های یکماه تهیه شود. 
اکبرجوجه یک ساعت ونیم تا دو ساعت احتیاج به زمان پخت دارند.
 

منبع: hocook

۱ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی