دستپخت ویژه ایرانی

طرز تهیه ژله حباب دار زیبا و شیک

۰ نظر

ژله حباب دار یکی از ژله های مجلسی است که با ترکیب گل محمدی ظاهر بسیار شیک و زیبایی پیدا میکند.  در این مطلب با روش تهیه ژله حبابدار گل محمدی آشنا میشوید.


40418

مواد لازم برای تهیه ژله حباب دار زیبا و شیک:

  • ژله آلوئه ورا : 1 بسته
  • غنچه گل محمدى: به تعداد دلخواه
  • آب جوش یک لیوان
  • آب سرد : یک لیوان

۰ ۰

طرز تهیه اشکنه

۰ نظر

“اشکنه” خوش طعم به سبک های شیرازی و مشهدی

 

“اشکنه” چند طرز تهیه مختلف دارد که با سیب زمینی و حتی کشک هم درست می شود که یک غذای اصیل ایرانی می باشد.

طرز تهیه اشکنه با 4 روش مختلف

اشکنه از جمله خوراکی های ایرانی می باشد که معمولا با نان سرو میشود ، که دارای تاریخچه بسیار دراز مدت می باشد که اوایل در نواحی خراسان طبخ می شده است.

اشکنه

۰ ۰

طرز تهیه حریره بادام

۰ نظر

طرز تهیه حریره بادام

حریره بادام یکی از غذاهای بسیار مقوی و مغذی برای کودکان در سن رشد و سالمندان است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای معده های حساس نیز بسیار مناسب است. حریره بادام از نظر ظاهری شباهت زیادی به فرنی آرد برنج دارد. به عنوان یک مادر بعد از این که نوزاد به سن شش ماهگی که زمان خوردن غذای کمکی است برسد، شاید بزرگ‌ترین دغدغه‌تان این باشد که چه غذایی در رژیم غذایی کودک‌تان قرار دهید تا علاوه بر این که راحت هضم شود، مقوی بوده و رشد جسمی و ذهنی او را تامین کند. حریره بادام یا فرنی بادام یکی از غذاهای سنتی ایرانی است.

در گذشته که غذاهای آماده کم‌تر بوده فرنی بادام را به عنوان غذای کمکی به کودک می‌دادند. به غیر از غذای کودک این غذا برای بزرگسالان و افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند فوق‌العاده است. بنابراین این غذا را در رژیم غذایی‌تان به عنوان عصرانه یا حتی در ماه رمضان به عنوان افطاری میل کنید. در ادامه به طرز تهیه حریر بادام خواهیم پرداخت

 

Image result for ‫طرز تهیه حریره بادام‬‎

۰ ۰

طرز تهیه خوراک جغور بغور

۰ نظر

طرز تهیه “خوراک جغور بغور”

جَغور بَغور که به نام های “جغول بغول” ، “واویشکا” ، “حمیسه” یا “هگیس” هم شناخته میشود، نام خوراکی است با مخلوط کردن دل ، جگر و قلوه گوسفند تهیه میشود. جغور بغور در بسیاری از شهرهای ایران مانند زنجان،رشت، ساری، اردبیل و کرمانشاه رایج بوده و شاید بتوان علت رواج یافتن آن در این مناطق را رونق داشتن دامداری دانسته و در نتیجه به دلیل فراوانی و قیمت نه چندان بالا، جغور بغور را خوراکی لذیذ و خوشمزه و البته فست فودی برای اقشار متوسط و پایین جامعه در نظر گرفت. در زبان آذری جغور بغور به صورت “جیغیر بیغیر” تلفظ میشده و احتمالا با رواج یافتن در فارسی به جغور بغور تغییر یافته‌ است.

Image result for ‫خوراک جغور بغور‬‎

مواد لازم برای خوراک جغور بغور

  • قلوه گوسفند:1 عدد
  • دل گوسفند:1 عدد
  • جگر گوسفند:1 عدد
  • جگر سفید:1 عدد
  • پیاز:4 عدد
  • رب گوجه فرنگی:2 قاشق غذاخوری
  • کره:2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه:مقدار لازم

۰ ۰

طرز تهیه پیتزا فوری

۰ نظر

پیتزا یکی از فست فودهای بسیار خوشمزه و پر طرفداری است که پیر و جوان نمیشناسد ، اگر شما هم از طرفداران پیتزا هستید ولی زمان کافی برای درست کردن آن ندارید در ادامه این مطلب با ما مراه باشید تا یک نمونه پیتزای ساده و سریع آشنا شوید. smiley

نحوه تهیه پیتزا فوری

مواد لازم برای تهیه پیتزا فوری:

آرد : سه فنجان

ماست : سه قاشق

بکینگ پودر : نصف پاکت

تخم مرغ : یک عدد

نمک : به میزان لازم

روغن مایع : یک و نیم قاشق غذا خوری

۰ ۰

آموزش طرز تهیه دسر رومانف

۰ نظر

دسر رومانف یکی از انواع دسرهای شیک و مجلسی است که به راحتی و با مواد اندک تهیه میشود، شما می توانید با تهیه این دسر مجلسی خوش طعم در خانه از مهمان های خود به خوبی پذیرایی کنید.


طرز درست کردن دسر رومانف,نحوه درست کردن دسر رومانف

 

مواد لازم برای دسر رومانف :

  • سیب: 1 عدد 
  • موز:1 عدد 
  • پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری 
  • شیر: 3 لیوان
  • نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری 
  • خامه: 1 بسته 100 گرمی 
  • رنگ خوراکی: مقدار کم 
  • آب سرد:نصف لیوان 

 

۰ ۰

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

۰ نظر

نصرت از افراد مشهور اینستاگرام میباشد که میلیون‌ها فالوور او را از سرتاسردنیا دنبال میکنند. نوع آشپزی او و غذاهایی که بیشتر با گوشت تهیه میشود باعث خاص تر شدن این آشپز ترکیه شده است.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

نصرت گوکچه «Nusret Gökçe» مشهور به «سالت بی» «Salt Bae» آشپزی مشهور در ترکیه‌ای است که امروزه صاحب ۸ رستوران زنجیره‌ای به نام خود، یعنی «نصرت» «Nusr-Et Restaurant» است.

۰ ۰

طرز تهیه نان باگت

۰ نظر

طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه

 از آنجا که نان باگت از آرد بیخته شده (بدون سبوس) پخته می‌شود، سفید و خوش‌طعم است. از باگت‌های کوتاه‌تر برای تهیه انواع ساندویچ استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان این نان را برش زده و همراه با پنیر یا مواد دیگر مصرف نمود. نوعی صبحانه سنتی در کشور فرانسه، از نان‌های باگت برش زده تهیه می‌شود که روی نان را با مربا پوشانده‌اند و در کاسه محتوی قهوه یا شکلات داغ قرار می‌دهند تا قبل مصرف کاملاً نرم شود

Image result for ‫طرز تهیه نان باگت‬‎

 

۰ ۰

هضم بهتر غذا با ۳ نکته‌ای که هنگام آشپزی باید رعایت کنید

۰ نظر

حرفۀ آشپزی فن و هنر است. ترکیب موادغذایی مختلف و طبخ آنها به‌راستی که کار آسانی نیست. هرقدر هم که در آماده‌سازی غذا بیشترین دقت را به‌خرج دهیم، گاهی داشتن دستگاه گوارش ضعیف‌تر، مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. اینجاست که علاوه بر تسلط بر این هنر، باید از ماهیت موادغذایی و نتیجۀ ترکیب آنها با یکدیگر هم آگاه باشیم. با ما همراه باشید تا نکاتی دربارۀ چگونگی آماده کردن غذا برای هضم بهتر را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

۰ ۰

زعفران خالص را از نمونه تقلبی چگونه تشخیص دهیم؟ نکات علمی درباره طلای سرخ

۰ نظر

شاید برای اکثر ما باورش سخت باشد که ارزش اقتصادی بعضی گیاهان دارویی اگر از فلزات گرانبها بیشتر نباشد کمتر هم نیست. گیاه زعفران با نام علمی Crocus Sativus.L از آن جمله گیاهان دارویی است که سابقه آن به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل برمی گردد. گفته می‌شود که این گیاه ظاهرا بومی یونان و مناطق مدیترانه‌ای است ولی بسیاری از پژوهشگران معتقدند که خاستگاه زعفران به عنوان با ارزش‌ترین ادویه جهان به دامنه‌های کوه‌های زاگرس و به ویژه ناحیه الوند در ایران تعلق دارد. ایرانیان باستان از قدیم الایام کشت و پرورش آن را رونق بخشیده‌اند و حتی بعضی موطن اصلی آن را ایالت قدیم ماد در ایران می‌دانند. جنس زعفران دارای گونه‌های متعددی بوده و برای آن حدود ۸۰ گونه ذکر شده است. در ایران بیش از ۱۰ گونه که نزدیک به زعفران زراعی است، گزارش شده است.

 

۰ ۰