دستپخت ویژه ایرانی

طرز تهیه پنکیک قارچ خوشمزه

اگر به دنبال یک وعده شام راحت و در عین حال خوشمزه و شیک میگردید ما به شما پیشنهاد میدهیم حتما پنکیک قارچ  را انتخاب کنید. پنکیک قارچ یکی از انواع پنکیک ها است که با ترکیب قارچ، گوشت و فلفل دلمه تهیه میشود و در آخر میان پنکیک قرار داده شده و روی آن با پنیر پوشیده میشود.

طرز تهیه پنکیک قارچ:

  • قارچ: 200 گرم
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • شیر: 1 لیوان
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • پیاز: 1 عدد درشت
  • جوش شیرین: 1 قاشق چای خوری
  • آرد 125 : گرم
  • نمک، فلفل و آویشن : به مقدار دلخواه
  • سس گوجه فرنگی 3 : قاشق غذاخوری
  • روغن : 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پنکیک قارچ:

ابتدا پیاز را خرد کنید و با کمی روغن سرخ کنید ، سپس به آن نمک، فلفل و ویشن بزنید و مجدد تفت دهید تا ادویه ها به خورد آن برود.

در ادامه گوشت را افزورده و با پیاز و ادویه ها تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، در این میان فلفل دلمه را خرد کرده و با مواد داخل تابه تفت دهید.

حالا قارچ ها را هم خرد کرده و اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ ها تبخیر شده و سرخ گردد، سپس آب لیمو، سس گوجه فرنگیبریزید و کمی تفت دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند سپس از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیافتد.

 در این میان آرد، تخم مرغ، شیر و یک قاشق چای خوری جوش شیرین و مقدار کمی نمک را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید .

خمیر به دست آمده را از صافی رد کنید تا مایع یکدستی به وجود بیاید. سپس کف ماهی تابه ای متوسط را با یک قاشق مرباخوری روغن چرب کنید و از مواد، یک ملاقه داخل ماهی تابه بریزید تا به صورت لایه نازکی سطح ماهی تابه پوشیده شود .

حرارت را ملایم کنید و کمی صبر کنیم تا مواد خودش را بگیرد، سپس نان ها را پشت و رو کنید و بگذارید تا کمی طلایی رنگ شود .

نان پخته شده را کنار بگذارید تا خنک شود . این کار را تا آخر با همه مواد خمیر انجام دهید و بعد از خنک شدن نان ها، داخل هرکدام، مقداری از مواد گوشتی آماده شده را بریزید و روی آن ها کمی پنیر پیتزا ی رنده شده بریزید . سپس با دست به صورت خیلی آرام نان ها را رول کنید و داخل ظرف پیرکس بچینید .

در آخر روی همه نان های رول شده، کمی پنیر پیتزا ی رنده شده بریزید و به مدت 10 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد و یا داخل مایکروفر به مدت 8 دقیقه از قسمت گریل بپزید . وقتی روی پنیر پیتزا کمی طلایی شد، آن را سرو کنید و با سس گوجه فرنگی تزیین کنید.

همچنان بخوانید:

تکنیک های تهیه سالاد سالم

10 نکته ویژه برای پخت ماکارونی مجلسی

طرز تهیه چاکلت

خواص فلفل دلمه:

  1. فلفل دلمه ضد التهاب است و تورم و التهاب را از بین میبرد.
  2. مصرف فلفل دلمه‌ای موجب شادابی پوست میشود.
  3. فلفل دلمه از بروز پوکی استخوان جلوگیری میکند.
  4. خوردن فلفل دلمه درد را تسکین می دهد.
۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی