دستپخت ویژه ایرانی

طرز تهیه اسموتی هندوانه در طعم های متنوع و خوشمزه

خوشمزه ترین اسموتی هندوانه در طعم های مختلف را برای روزهای گرم تابستانی تان تدارک ببینید و لحظاتی به یادماندنی بسازید. اسموتی هندوانه می تواند جزو بهترین و خوش طعم ترین اسموتی های تابستانی به شمار رود.

طرز تهیه اسموتی هندوانه در طعم های متنوعبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل گرم تابستان و  یکی از خوردنی های محبوب این فصل  که به خنک شدن بدن کمک می کند،هندوانه است . ما  تصمیم داریم دراین مقاله با "طرز تهیه اسموتی هندوانه" در طعم های متنوع صحبت کنیم. اسموتی که نام دیگر آن نرم نوش بوده و برای تهیه آن از سبزیجات و میوه  تازه به همراه آب و یخ و شیرین کننده استفاده می شود  و حتی در بعضی موارد آجیل، ماست، عسل و شکلات نیز به اسموتی اضافه می کنند.

طرز تهیه اسموتی هندوانه در طعم های مختلف

اسموتی  یک نوشیدنی مغذی و پوره مانند است و می توان آن را جایگزین یک میان وعده کرد .لازم به ذکر است که اسموتی با آبمیوه و سایر نوشیدنی ها تفاوت دارد مثلا  آبمیوه عصاره میوه بوده ، دارای بافت میوه نبوده وحاوی فیبر نیز نیست،  اما اسموتی یک نوشیدنی حاوی فیبر بوده که در تهیه آن از ترکیب انواع میوه ها استفاده می شود و هم چنین بافت میوه از بین نمی رود. در این میان یکی از اسموتی های خوشمزه  که در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان  برای رفع تشنگی مناسب می باشد،   اسموتی خنک و دلچسب هندوانه است. در تهیه اسموتی هندوانه  میتوان با اضافه کردن ، گیاهان و میوه هایی مانند: ،موزبه همراه بستنی، کیوی ، لیمو، و توت فرنگی و ... طعم های متنوعی را ایجاد کرد که در ادامه با طرز تهیه اسموتی هندوانه با چند طعم مختلف آشنا می شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی هندوانه:

 

  • هندوانه (به اندازه ای که لازم است)
  • 1 قاشق غذا خوری شکر و یا نصف قاشق غذاخوری عسل(در صورتی که هندوانه شیرین نباشد)

طرز تهیه اسموتی هندوانه:

قدم اول:هسته ها را از هندوانه جدا میکنیم

قدم دوم:مقداری از هندوانه را جهت یخ زن در فریزر و مقدار باقی مانده را در یخچال می گذاریم

قدم سوم:هندوانه های یخ زده را با بقیه هندوانه ها در مخلوط کن ریخته و در صورت شیرین نبودن هندوانه از شکر و یا عسل به مقدار لازم استفاده می کنیم.

قدم سوم: تمامی هندوانه هارا مخلوط می کنیم که هندوانه های یخ زده باعث ایجاد بافت یخ در بهشتی در نوشیدنی ما خواهد شد.

طرز تهیه اسموتی هندوانه و کیوی از خوش مزه ترین اسموتی های تابستان 

مواد مورد نیاز 

 

  • 1 فنجان هندوانه
  • 1 عدد کیوی
  • 4/1 لیوان آب سیب
  • 2 قالب یخ

دستورالعمل تهیه اسموتی هندوانه و کیوی

قدم اول: جدا کردن هسته های هندوانه و تکه تکه کردن آن

قدم دوم:پوست گیری کیوی وخرد کردن آن

قدم سوم: هندوانه ، کیوی، یخ و آب سیب رادر یک مخلوط کن ریخته با سرعت بالا به مدت 30 ثانیه مخلوط میکنیم تا مواد کاملا یکنواخت شوند.(اضافه کردن مقداری عسل، برای افرادی که تمایل به طعم شیرین دارند)

در مطبخ من همراه ما باشید

نکته!

این نوع از اسموتی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند چرا که حاوی پتاسیم، کلسیم، اسیدفولیک و ویتامین C میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی