دستپخت ویژه ایرانی

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو به همراه سس مخصوص

طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو و مرغ و قارچ

سس آلفردو یکی از سس‌های محبوب ایتالیایی است و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که اصیل‌ترین آن‌ها تنها شامل پنیر،

سیر، خامه و شیر است. اما زمانی‌که در دستور تهیه پاستا آلفردو، قارچ، مرغ یا سبزیجات را به این سس اضافه کنید، دنیایی از

مزه‌های شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد، که ما در این مقاله به اموزش درست کردن پاستا الفردو با این مواد خواهیم پرداخت و ف

وت و فن پنه آلفردو را به شما خواهیم گفت تا بتوانید با تهیه آن، طعم بی‌نظیری را تجربه کنید.

در ادامه به آموزش محبوب‌ترین روش‌ یا طرز تهیه پاستا آلفردو می‌پردازیم، اما قبل از هر چیز، اجازه دهید شما را با روش پخت سس

آلفردو آشنا کنیم و سپس به طرز تهیه پاستا با سس آلفردو بپردازیم. با ما همراه باشید.

پاستا آلفردو خانگی

سس آلفردو

مواد لازم

  • پنیر پارمزان، 1 و ½ پیمانه
  • خامه پر چرب، 1 پیمانه
  • سیر له شده، 1 حبه متوسط
  • کره گیاهی، ¼ پیمانه
  • شیر برای رقیق کردن خامه، 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری ریز خرده شده تازه، ¼ پیمانه در صورت تمایل
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس آلفردو

ابتدا خامه را با شیر مخلوط کنید تا کمی رقیق شود و سپس در داخل یک تابه گود، کره را با حرارت ملایم ذوب کنید. زمانی که کره ذوب شد، سیر را داخل تابه ریخته و چند ثانیه تفت دهید. در این مرحله از تهیه سس آلفردو پاستا می‌توانید خامه رقیق شده را به آن اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا خامه کاملاً با سیر مخلوط شود. باید مخلوط را مکرراً هم بزنید تا خامه نسوزد. پس از 5 دقیقه می‌توانید پنیر را به خامه اضافه کنید، دقت داشته باشید که پس از اضافه کردن پنیر، باید سس را خیلی سریع هم بزنید. زمانی که پنیر ذوب شد، می‌توانید شعله اجاق را خاموش کرده و در نهایت جعفری را به سس اضافه کنید.

سسی که به این روش تهیه می‌شود، غلیظ است و اگر می‌خواهید سس آلفردو کمی رقیق‌تر باشد می‌توانید به مواد اولیه فوق حدود ½ پیمانه شیر اضافه کنید. در واقع مقدار شیری که به سس اضافه می‌کنید، تعیین کننده میزان غلظت آن است و در نتیجه هر چه بیشتر باشد، میزان غلظت مواد پاستا الفردو کمتر خواهد بود. همچنین اگر خامه در دسترس ندارید، می‌توانید خامه را حذف کرده و طرز تهیه سس آلفردو با شیر و آرد بدون خامه را امتحان کنید.  در طرز تهیه سس آلفردو با شیر و آرد، به یک پیمانه شیر و دو قاشق آرد احتیاج خواهید داشت و می‌توانید پنیر پارمزان کمتری نیز اضافه کنید تا سس شما سبک تر، سالم‌تر و کم‌کالری تر باشد. همچنین می‌توانید از طرز تهیه پاستا آلفردو بدون پنیر پارمسان استفاده کرده و پنیر را نیز حذف کنید. 

پاستا پنه آلفردو با مرغ و قارچ

یکی از متداول‌ترین انواع پاستا با سس آلفردو، طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی است که با قارچ و مرغ گریل شده سرو می‌شود. بنابراین در اینجا، طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ را آموزش می‌دهیم:

مواد اولیه

  • پاستا پنه، 200 گرم
  • سینه مرغ، 1 تکه یا 300 گرم
  • روغن ، 2 قاشق غذاخوری
  • قارچ ورقه شده، 300 گرم
  • سیر له شده، 1 حبه
  • نمک و فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه پاستا پنه با سس آلفردو و مرغ و قارچ

در این روش از طرز تهیه آلفردو باید ابتدا مرغ را با مقداری روغن بدون ترانس مانند روغن آفتابگردان غنچه، سیر، نمک و فلفل مزه‌دار کنید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت کند. پس از مرینیت شدن مرغ‌، داخل یک تابه اندکی روغن ریخته و سپس قارچ‌ها را به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شده و طلایی رنگ شوند. قارچ‌ها را از تابه خارج کرده و سپس مرغ را با حرارت بالا تفت دهید تا از بیرون ترد و از داخل آبدار شود. پس از 5 الی 7 دقیقه مرغ را از تابه خارج کنید.

اگر سس آلفردو را از قبل آماده کرده‌اید، آن را داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم گرم کنید و سپس قارچ‌ها و پس از آن پاستا پنه آبکش شده را اضافه کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود. پاستا را داخل ظرف سرو ریخته و سینه مرغ گریل شده را برش دهید و روی پاستا بریزید تا پاستا آلفردو با مرغ، آماده سرو شود.

 
۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی